Lauantaina 2 aika-ajoa, ensimmäisessä 4. ruutu kuten ennenkin. Muutamia vesipisaroita tuli ensimmäisillä kierroksilla, ennen toista aika-ajoa ripotteli vähän enemmänkin. Rata kuivui, mutta en enää lähtenyt toiseen ajoon. 4. Lähtöpaikka jäi voimaan toisenkin jälkeen. Paalulle ajanut Kärkkäinen ja 2. ruudun Westergård ajoivat 1.10. puolelle, Torpakko kolmosruutuun muutaman kymmenyksen minua nopeampana. Toinen rivikin oli vain muutaman kymmenyksen sisään, joten todella tiukka kisa oli tulossa, varsinkin jos startti ei onnistu nappiin.
Lauantaina ajettiin YCC Cupin kilpailu, johon Team Vuokrakontin Joni Leino lähti 7. ruudusta. Joni tuli paikalle vasta perjantai-iltana, joten ensimmäiset kierrokset olivat suoraan lauantain aika-ajossa! Kisa ajettiinkin sitten sadekelillä. Joni otti hyvän lähdön ja taittoi ensimmäiseen mutkaan neljäntenä, maaliin hienosti kolmantena, ottaen samalla uran ensimmäisen palkintopallisijan.
Sunnuntai-aamuna radalla oli vielä vettä yön sateiden jäljiltä, mutta rata ehti kuivua warm-upiin, joten radalle kokeilemaan miltä pehmeämpi rengas tuntuu. Muutama kymmenys putosi vielä aika-ajon parhaasta ajasta, kumi sai siis jäädä alle. Tärkeämpää oli vielä ottaa muutama starttiharjoitus ettei kisan alussa putoaisi nopeampien kyydistä. Luulin jo parantaneeni starttitekniikkaa, mutta nopeampi se ei ainakaan ollut kuin edellinen, taas kisan startissa taisi tulla koko toinen rivi ja vähän päälle ohi. Ensimmäisellä kierroksella olin kymmenes, josta piti aloittaa työläs nousu. Hauskempaa on tietysti kisaa ajaa kuin yksin körötellä...
Olin noussut kuudenneksi Hannu Vuorisen perään, kun peli meni poikki punaisella lipulla. Kauden ensimmäinen kilpailu Jurvassa on siis edelleen ainoa, joka on ajettu kokonaan ensiyrittämällä. 5 kierrosta jäi ajettavaksi toiseen osaan. Toinen startti meni jo hieman paremmin, pari ensimmäistä kierrosta olin 7., Jari Siponen helpotti nousuani jarruttamalla pitkäksi paluusuoran päähän. Kaksi viimeistä kierrosta mentiin Talvitien ja Aaltosen perässä, Aaltosen etsiessä ohituspaikkaa Talvitiestä, samalla koitin itse löytää jostain rakoa mennä ohi. Kierrokset kuitenkin loppuivat kesken, viidentenä tulin sitten maaliin. Kun lähtöjen tulokset laskettiin yhteen, sijoitus oli neljäs. Toisaalta pettymys, mutta pystyssä maaliin ja 13 sarjapistettä.
TULOKSET RR-UUTISISTA
Kilpailun 5 parasta sai osallistua Nordic Superbike-lähtöön, joten ei muuta kuin mukaan vaan, jos ei muuta niin starttiharjoitusta ottamaan! 25 Kierroksen kilpailu olisikin sitten uusi kokemus. Päätin ajaa kisan alla olevilla renkailla, ei muuta kuin pyörän tankkiin ja kuskiin lisää polttoainetta. Kilpailu menikin hyvin, pitkä kisamatka ei ollut ongelma, päin vastoin, viikonlopun nopeimmat ajat tulivat viimeisillä kierroksilla Sijoituskin oli hyvä, tosin edeltä poistui pyöriä valmiiksi jo harvalukuisesta joukosta. Tulokset alla.
Seuraava kilpailu onkin sitten pienen tauon jälkeen Räyskälän lentokenttäradalla. 11-12. Elokuuta. Täytyy muuten antaa tunnustusta järjestävälle seuralle hyvästä toiminnasta, tietoa kisasta löytyy jo: Räyskälä
Lasse
Mixed feelings again after weekend. 4th in qualifying, in race another bad start and another red flag...10th in first lap, 6th in lap 6 when race was stopped. Re-start was 5 lap race.. This time a bit better start, but 7th on first lap, finished 5th. 4th In combined results, so same as in qualifying. Was hoping for podium, so disappointed, but 13 Cup points is ok, and the racing itself was nice. That should always be most important thing... Results can be found on red link above. 5 Best from Cup-start can take part in championship start, so that was a nice addition after my own race. 25 Laps was a new experience, and a nice one. My fastest laps of the weekend came on last laps of the race, which was nice. Results from that race on sheet above Next race on Räyskälä Airfield track 11-12. August, which is new experience with this bike, since there's no training or races there outside that one raceweekend.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti